Beszámoló a Vasúti Hidak Alapítvány szakmai rendezvényéről
 
A Vasúti Hidak Alapítvány, a MÁV Zrt , és az MMK Vasúti Szakosztályközös szervezésében a MÁV Zrt. Baross Gábor Oktatási Központban  2010. 03.25-én a "Bp.Kelenföld-Székesfehérvár vasútvonal átépítése a hidász szemével" c. rendezvényre került sor. A több előadásból álló rendezvényen mintegy 100 fő vett részt. A résztvevőket Rege Béla a Vasúti Hidak Alapítvány kuratóriumának elnöke köszöntötte. A rendezvényt a MÁV Zrt részéről Csek Károly igazgató nyitotta meg és véleménye szerint a fenti vasútvonal idegenforgalom, személy- és áruforgalom szempontjából nagy jelentőségű. A levezető elnök feladatát Vörös József, a MÁV Zrt Vasúti Hídosztály volt vezetője látta el.
 
Farkasné Molnár Ildikó főelőadó, NIF Zrt.:Beruházási folyamat előkészítése c. előadásában ismertette, hogy a projekt előkészítése 2002-2003 években kezdődött, a tervek 2006-ban készültek el. A létesítési engedély megszerzése után a közbeszerzési eljárás eredményeként a kivitelezést az SZCKM Konzorcium, a műszaki ellenőrzést (Mérnök) a Transinvest-Loco Konzorcium nyerte el.
 
Ring László igazgató, Ring Mérnöki Iroda :Generál- és pályatervezési feladatok a projektben c. előadásában beszámolt az érintett állomások (Dinnyés, Kápolnásnyék, Gárdony) átépítésének pályaterveiről, valamint a projekthez kapcsolódó egyéb pályakorszerűsítési tervezésekről ( Pusztaszabolcs-Börgönd-Szabadbattyán vasútvonal).
 
Marton Tamás ir. tervező, V+K Kft és Guzmics János igazgató, BRO-Arch Bt.: Hídtervezési feladatok a projektben c. előadásaikban a 22 műtárgy átépítésének, felújításának és az aluljárók ( Kápolnásnyék- közúti, Velence mh., Gárdony, Agárd, Dinnyés gyalogaluljáró tervezési munkáiról számoltak be. Minden állomáson és megállóhelyen a 160 km/h távlati sebesség miatt az akadálymentes megközelítés biztosítására aluljárók épülnek. A kisebb méretű aluljárók tervei U keret és előregyártott áthidaló lemez -, a nagyobb méretű aluljárókat új megoldásként cölöpök, cölöpöket összekötő gerenda vagy résfalak és ezekre áthidaló szerkezet alkalmazásával tervezték meg. A cölöpök között vasbeton bélésfalat alkalmaztak. Az ismertetett megoldással a provizóriumok beépítését elkerülték. A megoldás hátránya a szigetelés kivitelezése nehézkes lett, a csatlakozó csomópontok kivitelezése precíz munkát igényelt. Az aluljárókra vonatkozó akadálymentesítési előírások miatt rámpás vagy liftes megoldást terveztek.
               
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Muskovics György  projekt felelős, SZCKM Konzorcium: A konzorcium feladatai a projekt megvalósításában c. előadásában bemutatta a Konzorcium tagjait, amelyek a Szentesi Vasútépítő Kft, a Mávépcell Kft, a KÖZGÉP Zrt,, Magyar Aszfalt Kft és Kelet-Út Kft. A projekt pénzügyi tervezése rendkívül fontos, amelynek befejezési határideje 2012.december 31. A projektben a műtárgyépítési munkák 20 %-ot tesznek ki.
 
Hragyil Lajos, projekt felelős, Közgép Zrt. és Varga Ferenc, projekt felelős, Magyar Aszfalt Kft. :Kivitelezési feladatok a projekt megvalósítása során c. előadásaikban az alkalmazott újszerű kivitelezési technológiákat ismertették (bélésfalak építése öntömörödő betonnal, Brabant többrétegű geomembrán szigetelés, hosszú aluljárók szakaszolása ideiglenes jellegű kereszt-résfallal)
 
Moldovány Ildikó,   vasúti igazgató, Transinvest/Loco Motive Konzorcium : Szakági mérnöki feladatok összehangolása a projektben c. előadásában a Mérnök feladatainak körét ismertette, amelynek végrehajtásában 15 fő vesz részt. Az egyes jelentéseken kívül az egyeztetések, koordinációk vezetése, a műszaki átadás vezetése is a feladatuk.
 
Gutai Imre Mérnök, és Kikina Artur Mérnök,Transinvest/Loco Motive Konzorcium: A Híd mérnöki feladatai a projekt során c. előadásaikban az érvényes műszaki és hatósági előírások tükrében a Mérnök napi konkrét feladatait és azoknak dokumentálásait mutatták be.
  
Szakmai nap értékelését, összefoglalását Erdődi László osztályvezető, MÁV Zrt. PÜHíd- és Alépítményi Osztály vezetője tartotta meg. A résztvevők számos új szakmai megoldást ismerhettek meg és tájékoztatást kaptak azokról a problémákról, amelyek az Eurocode és az új európai szabványok hazai kötelező alkalmazásával kapcsolatosak.
 
                                                                       Összeállította: Rege Béla
                                                  a Vasúti Hidak Alapítvány kuratóriumának elnöke
Joomla templates by a4joomla